Europejska Sieć Migracyjna

Aktualności

Chatboty w służbie Fińskiej Agencji ds. Migracji

Fińska Służba Migracyjna poinformowała, że wraz dwoma agencjami rządowymi: administracją podatkową i urzędem patentowo-rejestracyjnym testują obecnie usługę chatbota, w której odpowiedzi na pytania są udzielane przez trzy różne chatboty (Kamu, VeroBot i PatRek).

Agencje rządowe w Finlandii obecnie testują usługę, w której kilka chatbotów odpowiada na pytania klientów. W pierwszej fazie projektu usługa chatbot będzie skierowana do zagranicznych przedsiębiorców, którzy mówią po angielsku.

Klienci mogą uzyskać dostęp do nowej usługi chatbot w tym samym miejscu, w którym dostępne są istniejące już usługi chatu. Chatboty Kamu, VeroBot i PatRek mogą przekazywać sobie nawzajem pytania zgodnie z tematem na jaki zostały one zadane. W ten sposób przedsiębiorcy mogą uzyskać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania w jednym miejscu, za pośrednictwem jednego kanału o dowolnej porze.

Jak wskazuje Fińska Służba Migracyjna Chatboty uczą się i doskonalą na podstawie każdej odbytej rozmowy, co sprawia, że ich zakres udzielanych odpowiedzi powiększa się, a same informacje są bardziej precyzyjne.

Chatbot Kamu zajmujący się kwestiami migracyjnymi otrzymał pozytywne opinie od klientów jeszcze przed oficjalnym uruchomieniem usługi. Od momentu wprowadzenia Kamu liczba przychodzących połączeń telefonicznych od klientów spadła.

VeroBot, ekspert w dziedzinie ogólnych zagadnień podatkowych, został pierwotnie zaprojektowany, aby pomóc fińskiej administracji podatkowej w pozyskiwaniu nowych klientów dla chińskiego biura agencji. Biuro oferuje porady chińskim przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą, którzy planują rozpocząć działalność w Finlandii.

"Naszym celem jest być tak proaktywnym i działającym w czasie rzeczywistym, jak to tylko możliwe, aby stworzyć znaczącą przewagę konkurencyjną, VeroBot musi najpierw połączyć siły ze swoimi najlepszymi kumplami, Kamu i PatRek" - zauważa dyrektor ds. klientów Miika Wires z fińskiej administracji podatkowej.

"Chcemy zobaczyć, w jaki sposób sztuczna inteligencja może umożliwić nowe formy współpracy: patrzymy na usługi z punktu widzenia klienta, a nie z perspektywy administracyjnej" – wskazuje z kolei ekspert ds. cyfrowych Vesa Hagström z fińskiej służby imigracyjnej.

Link do Chatobotówhttp://startingupsmoothly.fi/index.html

 

do góry